آموزش اپراتوری ربات های صنعتی

آموزش اپراتوری ربات های صنعتی

آموزش اپراتوری ربات های صنعتی

با توجه به اینکه یک اپراتور بیشتر از هر فرد دیگری نسبت به وضعیت آن تجهیز در خط تولید آگاه است لذا بهره گیری از فردی مسئولیت پذیر باعث بالا بردن ظرفیت استفاده از ربات می شود به عنوان مثال فهمیدن پیغام و خطاهای ساده بر روی کنترل پنل ربات که به زبان انگلیسی هستند می تواند موجب صرفه جویی در وقت و زمان شود.

ارائه ی گزارش دقیق از توقف خط تولید علت آن، زمان تعمیرات و نگهداری از دستگاه از جمله مواردی است که کمک شایانی به شکوفایی نماید

 

طراحی ربات ها

هنگام اجرا و ساخت ربات ها، مهندسین باید از تمامی جنبه ها همانند: مقیاس پذیر بودن سیستم، عدم انجام فعالیت هایی که دارای ریسک و خطر امنیتی و ایمنی هستند، اطمینان حاصل کنند، همچنین سیستم رباتیک باید در همه ی سطوح و مراحل، پرسنلی با دسترسی به داده ها و…مشخص شود.

گاهی پیچیدگی در فرآیند طراحی ممکن است عملکرد مورد انتظار از ربات را که شامل صرفه جویی در هزینه و افزایش کارایی است را پایین بیاورد

 

ایمنی

از دیدگاه یک اپراتور ربات مهمترین قسمت توجه به منطقه ای است که اپراتور به آن دسترسی ندارد اما ربات کاملا در آنجا آزادی عمل دارد و فعالیت خود را انجام می دهد. مطمئن شوید که همه ی ورودی های ربات دارای قفل های درونی ایمنی باشد و حتما ربات را از وجود این دستگاه های ایمنی آگاه سازید تا بتواند وظیفه اش را به درستی انجام دهد.

وقتی نوبت به طراحی( لایه های الکتریکی و مکانیکی) و برنامه نویسی ربات ها می رسد، همیشه ایمنی را در بالاترین اولویت کار خود قرار دهید. در این قسمت تمامی کد ها و موارد اساسی و پایه که برای ربات ها در نظر میگیرید از همه مهم تر است.

 

برنامه ریزی برای فضای نگهداری ربات ها

برای ربات های بزرگ حتما توجه داشته باشید که نکات حفظ و نگهداری را در گستره و دامنه ی اولیه ی پروژه به کار ببرید.

یکی از مسائل مهم و حائز اهمیت در استفاده از ربات های صنعتی توجه به محیط کارگاه و فراهم کردن فضای فیزیکی لازم برای جایگذاری ربات و تجهیزات لازم اطراف ربات می باشد که با توجه به محدودیت حرکتی ربات باید فضایی برای جایگیری خود ربات و قطعات یدکی و ابزار های مورد نیاز اطراف ربات در نظر بگیرید.

 

یکپارچگی رباتیک

از آنجایی که روش حرکت شناسی کنترل ربات را با استفاده از کنترل کننده ی ماشین ادغام می کنند همین کار باعث ایجاد بالاترین سطح هماهنگی برای ربات می شود. همه ی تنظیمات و پیکربندی ها، برنامه نویسی، حرکت شناسی ها، عیب یابی و عملیات ها در داخل یک پایگاه کنترلی انجام می شوند که این پایگاه کمک بسیار بزرگی به کاهش هزینه های مهندسی، آموزشی، نگهداری و تجهیزات کلی ماشینی کمک می کند.

یک رویکرد شبکه ای، سیستم کنترل ربات را با سیستم کنترل ماشین یکپارچه و هماهنگ می سازد که این رویکرد به صرفه ترین راه حل برای هماهنگی و یکپارچگی سریع ربات ها می باشد.. ..
این رویکرد برای ربات ها در اصل دسترسی به سیستم کنترل ربات و همچنین امکان عیب شناسی، قفل های داخلی مکانیزه ی ضروری، عیب یابی، هشدار و گزارش دهی را فراهم می سازد

خانه درباره ماتماس با ما